Start

Har du alltid drömt om att kunna flyga? Då är kanske paramotorflygning något för dig.
Paramotorflygning är bland det enklaste, billigaste och relativt sett säkraste sätten att kunna flyga, för att inte tala om att det är den mest fridfulla och underbara formen av all flygning också.

När du gjort din första paramotorflygning förstår du varför fåglarna kvittrar.

Paramotorflygning innebär flygning med en mjuk vinge så kallad flygskärm och en motor. Skärmen hänger man under och motorn har man antingen på ryggen vid fotstart eller fastmonterad på en hjulställning där piloten också sitter och rullar fram vi start, en så kallad Paramotor Trike.

Piteå Skärmflygskola har kurser året om och dessa bedrivs på Piteå flygklubbs fält i Långnäs utanför Piteå.

En paramotorkurs är ca 7-10 dagar lång utspridd på några helger och kvällar. Kursen innehåller både teori och praktik.

Vi erbjuder även tandemturer där du följer med som passagerare på en kortare tur så kallad ”prova på flyg”

Välkommen att kontakta oss för mer information.

Piteå Skärmflygskola